[VCSE-LevLista] ezúttal kép nélkül

Preczlik Gábor preczlikg at freemail.hu
2011. Aug. 17., Sze, 10:03:46 CEST

 sziasztok! A mai "apód"-om a nemzetközi űrállomás lett volna. Az első "randihoz" kutyafuttában állítottam föl a távcsövet és élesség állítása hiányában nem volt esélyem lőni sem, tudomásul vettem hogy elkéstem, bár szerintem új rekordot állítottam fel a távcső összerakása és kihelyezése kategóriában. fél percen múlt. A második alkalommal már felkészülten vártam, de az másfél perccel előbb és kb 10 fokkal arrébb jelent meg hirtelen. Elkezdtem üldözni a távcsővel, vakon lőttem rá, sikertelenül. Dícsértem a heaven above matekosait hogy hogy lehet így elszámolni, brrrrr.....Akkor már ugye  nem épp  arra felé állt a távcső amerre kellett volna, megjelent az űrállomás, megint lekéstem, lőttem vakon megint...Sem  az átverésemre küldött műhold, sem pedig az űrállomás képével nem gazdagodtam, sebaj majd legközelebb. Nem újdonság, hogy mindig közbejön valami, marad gyermekkorom mesefelirata: "No megállj csak!" majd legközelebb... Az észlelés menete: heaven above-ról megnézem a pályát, keresek egy közeli csillagot, majd itt várom az űrállomást. egyszer, esetleg kétszer tudok lőni rá egy canon eos 350 d-vel, néhány eddigi próbálkozásom nem koronázta (értékelhető kép) siker. A képen gyorsan áthúzó űrállomás, élességet, megfelelő iso-t és 1/sec-et kíván! Persze egy kamera már más felállás lenne. üdv preczlik gábor