[VCSE-LevLista] Kérdés

Norbert Hegyi hegyin at gmail.com
2011. Dec. 28., Sze, 19:23:56 CET

Sziasztok!

Hozzá szeretnék szólni a témához, bár nem vagyok szakértője. Nem biztos,
hogy szakszerűen magyarázom el azt amire gondolok. Régen egy ideig
ásványokat és kőzeteket gyűjtöttem, de ma már nem foglalkozom vele.
Az első fényképen látni, hogy legalább az egyik oldalán természetes
eredetre utaló alakzatok láthatók.
Mintha azok kristályok lennének. Akármik is legyenek azok az alakzatok, nem
hiszem, hogy mesterséges úton keletkezett volna, azaz űrszemét lenne.
 Jó lett volna, ha egy vonalzót is raktatok volna a fényképekre, hogy
mérethelyesen el tudjuk képzelni a darabot. Olykor már a darab méretéből is
lehet következtetéseket levonni.
A külső fémes csillogás a többi oldlán  véleményem szerint nem csak a
felizzás-olvadástól keletkezhet.
Az ásványok és közetek természetes folyamatok során is felvehetnek egy
ilyen felületi réteget.
Sok fajta fémet tartalmazó ásvány létezik és nem feltétlenül mágnesesek.
Olykor folytonos egész darabot képeznek és nem látszik az alapkőzet.

Javaslom, hogy vidd el a követ egy egyetem geológiai vagy metallurgiai
laborjába, ahol percek alatt megmondják mi az. Ott állsz végig a kő mellett
és nem fogják megrongálni. Egy fémtani laborban a fémes felület
összetételéről tudnak felvilágosítást adni. Anyagvizsgáló  mikroszkóp alá
berakják, belepillantanak és esetleg kamerával számítógépen meg is
jelenítik neked. Én is elvittem a SZE anyagvizsgáló laborjába a
meteoritomat és a tektitemet is. Ráérős pillanataikban szívesen segítenek
érdekességekben a laborok munkatársai.

Hol találta a haverod a követ, milyenek voltak a körülmények?

Üdv,
Norbi