[VCSE-LevLista] Hol legyen és milyen legyen a nyári tábor?

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2011. Jan. 25., K, 18:08:49 CET

Kedves tagtársak, táborbajárók!

Gőzerővel zajlik a VCSE idei nyári táborának szervezése, és most már végképp el kell döntenünk a helyszínt, az árakat és a színvonalat. A döntés meghozatala során a szervezőbizottságban gyakorlatilag teljes tanácstalanság alakult ki, én pedig - bár van véleményem - egyáltalán nem akarok olyan tábort szervezni, ami a többségnek nem tetszik. Az általam javasolt helyek mindegyikével szemben felmerült  kifogás, hol ilyen jellegű, hol olyan. Néhány emberkét megkérdezve más ellenvélemények hangzottak el. A teljesség igéne nélkül néhány:

- Bázakerettye minden szempontból jó, de a horizontja nem.
- Bázakarettyén már voltunk kétszer, menjünk máshová, mert unalmas.
- Kibérelhetnénk a hegyhátsáli csillagvizsgálót, de sokan nem szeretnek sátrazni és nincs ott strand.
- Mehetnénk a bajai csillagvizsgálóba (www.bajaobs.hu), észlelhetnénk ott egy 50 cm-essel is, de az emberek Zalába vagy maximum Vasba szeretnének menni, nem az Alföldre. A sátrazás ott is gond lehet.
- Menjünk egy zalai/vasi turistaházba: de az árak magasak (de amit sikerült kideríteni, hogy a honlapon közölteknél olcsóbbat is lehet érni, de mire ez kiderült, addigra betelt a ház teljesen júliustól aug. 22-ig). Aug. 20. utánra ne szervezzünk tábort, volt vele rossz tapasztalat. Sok turistaház ege nem jó (fák).
- menjünk vissza Tornyira - de szerintem annyi pénzért az a hely koszos. Ráadásul ott elloptak két egyesületi hosszabbítót is (nem táborozók). (Szóval nekem is volt ellenvéleményem.)
- volt vélemény is, hogy menjünk sátrazni valami mindentől távoli helyszínre, és majd esőcsatornákból lesz víz mosdáshoz. Na, ezen én akadtam ki...
- egy hét táborra 25 ezer forintnál többet az emberek nem fizetnek ki, az alatt nagyon nehéz bármit is szervezni. Az azért tényleg tapasztalat, hogy amikor csak egy picit is több volt a részvételi díj, mint a szokásos, az emberek elmaradtak - akkor meg miért is csináljuk a dolgot?
- szóba került néhány régebbi helyszín is. Pl. Pusztaszentlászló, de oda az észlelőrétig kocsival kéne menni a be nem fejezett kempingből - egyre kevesebb autós vállalja a tengelytörés kockázatát, na meg minden éjjel ki-be pakolni...
- az Őrségre nézve Tieger Esztertől sok ötletet kaptunk, meg Csizmadia Ákos keresett még sok zalai helyszínt. Ezek mindegyike szóba jöhet, ha az árat illetően dűlőre jutunk velük, de van egy probléma: semmi kedvem tábort szervezni oda, ahol nem jártam még! Márpedig Berlinből én nem fogok bejárni tábori helyszíneket... tavaly augusztusban két, itt meg nem nevezendő emberke vállalta, hogy keres és ellenőrizz személyesen helyszíneket, de aztán nem tudták vállalásukat teljesíteni (ami nem baj: előfordul az ilyen), de erről nem szóltak, csak november elején, amikor rákérdeztem (az információáramlás ilyen hiánya már baj). Tehát bármi is lesz a helyszín, ha az eddigiektől eltérő, valakinek oda kell mennie és megnéznie: hogy néz ki, tiszta, kulturált, az észlelőhely milyen, kilátni-e a bokrok közül és nem világít oda semmi lámpa stb. De erre tényleg kell valaki!

Ha valaki véleményt mond, konkretizáljon: számomra semmit nem mond, hogy "jó hely legyen", meg hogy valami "gyerekbarát" legyen (pl. egy rocktábor mitől gyerekbarát? És egy csillagásztábor?)

Jó lenne, ha lenne tábor idén is, de meg kell értenetek, ezt én Berlinből egyedül nem tudom csinálni... Ha két napon belül önkéntes helyszín-megtekintők nem jelentkeznek, ha nem érkezik semmi vélemény, kénytelen vagyok az idei tábort lefújni, egyszerűen azért mert az eddigi ismert helyszínek a megkérdezettek többségének nem tetszenek vagy már jártunk ott és újat szeretnének megismerni (viszont a megkérdezettek száma öt alatti, tehát nem reprezentativ a felmérés), ugyanakkor új helyszínre csak akkor szervezünk tábor, ha valaki a következő két hétben megtekinti! Ha nem, nem lesz tábor, mert felelőtlenséget nem csinálok, én meg nem tudok elmenni megtekinteni. Sajnálom a kemény szavakat, de nagyon kellenének alkalmi önkéntesek segítségnek...

Még az a kérésem lenne Hozzátok, hogy személyesen nekem címezzétek a válaszokat, mert vitát itt már nincs idő nyitni a dologról: a legtöbb hely már betelt! (De hát minek mondtuk Csizmadia Ákossal tavaly már augusztusban, hogy novemberig foglalni kéne, amikor az illetékesek nem léptek: sajnálom, hogy látatlanban is bántom a két emberkét, de úgy tűnik, snekinek nem tudjuk átadni ezt a feladatot, de ha meg mi csináljuk az eredmény meg nem tetszik. Elnézést a panaszkodásért, meg hogy kiakadtam, de most lehet a nekem küldött véleményekkel segíteni!)

Szóval eddig semmi eredmény. Adok magunknak még két napot. A véleményeket nekem kell küldeni. Azt szeretném kérdezni (elsősorban a táborozóktól), hogy írják meg, milyen táborban szeretnének lenni, hol szeretnének aludni, mennyi tábori részvételi díjat vállalnának fel, az ország mely' része jöhet szóba, és melyik helyszínről vannak konrét, személyes tapasztaláson való információk az ég sötétségét, a panorámát, a hely komfortfokazatát és az étkezést illetően.

Köszönettel előre is segítségetekért:
Szilárd