[VCSE-LevLista] csak a képek maradtak le

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2011. Júl. 15., P, 19:47:51 CEST

Szia!

Szép kis zivatar lehetett arrafelé. Persze, derült égnek, csillagoknak mindenki jobban örülne :-))

Ami az IMG_2367a.JPG képet illeti: én nem vagyok valami nagy szakértő, de nem gondolom, hogy ez villám lenne. És a gömbvillámok sem mozognak ennyire gyorsan, bár azok így mozognának... (A kép hátterének  élességéből arra következtetek, hogy az exp. idő rövid volt.) Először is láthatóan a villanyvezetékek előtt van a jelenség, másfelől az egyik vége látszik, hogy a levegőben van: a házad előtt, 5 m talajfelszín feletti magasságban nem keletkezik villám. Ha a szobában égett a villany, akkor szerintem annak az ablaküvegen tükröződő fényét örökíthetted meg. Mellesleg, ha ez mindezek ellenére villám lett volna, lehet, hogy most nem lennél olyan helyzetben, hogy elküldjed a képet (minimum kórházban feküdnél, megfigyelési céllal). Ha mégsem a szobai lámpa fénye tükröződik, akkor esetleg egy távoli villanás csillanhatott meg az ablaküvegen.

Lássuk, mit mondanak a többiek (pl. Hege meg Zoli a nagy fotószakértő...), meg a listán lévő meteorológus kollegina...

Üdv: