[VCSE-LevLista] Fw: közeledik a Mars

Preczlik Gábor preczlikg at freemail.hu
2011. Nov. 10., Cs, 22:38:26 CET

sziasztok,

Találtam egy szép képet amely a Mars bolygó közeledését és távolodást mutatja be 2011. és 2012 évben.
A novemberi és decemberi adatot ellenőriztem, az kb. jó, remélem a többi is.
DE elsősorban a közeledés távolodás szemléltetése tetszik.
Megjegyzem egy barátomnak azt mondtam, hogy Marsot akarok fotózni a következő fél év során néhányszor, erre ő, miért van szükséged rengeteg kudarcélményre?    :-)

Hát, annyi igaza van, hogy ez " nem éppen ideális" közelség lesz, nagyon kicsi átmérőt mutat majd a Mars a távcsőben. Két éve sem volt igazán értékelhető képem. Fotózni pedig  nagyon nehéz feladat lesz.
Úgy emlékszem, hogy a kb. két évvel ezelőtti közelség idején is látszottak részletek szabad szemmel : hósapka, durvább részletek, talán szerencsénk lesz. (150/750 SN MEADE távcsőben)

A képen szabad gyönyörködni, mert a távcsőben sokkal nehezebb megpillantani a részleteket, ilyen látványban biztosan nem lesz részünk a távcsőbe pillantva. Több éjszaka is próbálkozni kell, hogy a szemünk szokja a halvány derengést, mert bizony az első pár alkalommal meglehet nem fogunk látni semmit...

DE ez ne keserítsen el senkit, próbálkozni kell! (szerintem szerencsés esetben a legnagyobb közelségnél már akár 10 cm átmérőjű távcső is elég lehet, legalább a hósapkához, azonban inkább 15 cm átmérőjű távcső kell.)
 DERűS EGET!

forrás:http://www.alpo-astronomy.org/jbeish/2012_MARS.htm Preczlik Gábor