[VCSE-LevLista] (nincs tárgy)

Preczlik Gábor preczlikg at freemail.hu
2011. Nov. 25., P, 11:46:51 CET

sziasztok, A mellékelt kép a 2011. november 15-én lemenő napot ábrázolja a ködben. A kép sony nericsson xperia x10i mobiltelefonnal készült, Zalalövő határában. zárseb: 1/121 sec, iso 50.a kép érdekessége, hogy a nap alul  egyenes vonalú lesz, melynek oka nem a közeli dombokban keresendő, hiszen annak vonala látszik oldalt. A horpadást  a  légvonalban kb 80 km.-re fekvő Maribor melletti hegy egyik alacsonyabb dombja okozza. Korábban, jobb látási viszonyok mellett jól látszik egyébként a Pohorje. Hiába a köd a nap a távolban már a Pohorje mögé bújik. Több egymást követő napon a nap segítségével kirajzolódna a hegy gerince. Egy francia csillagászati újságban láttam hasonló képet, onnan az ötlet, ott több mint 200 km. távolról készítettek egy szép fotót. Persze azért nem árt tudni, hogy hol is van látszólag a távoli hegy ... üdv .Preczlik Gábor