[VCSE-LevLista] Geostacionárius_műholdak

Norbert Hegyi hegyin at gmail.com
2012. Ápr. 15., V, 19:13:51 CEST

Sziasztok!
Akkor én is megosztom geostacionárius élményeimet!

Régebben, mikor még CCD-vel észleltem halvány üstökösöket, TNO-kat
és Kentrurokat rendszeresen fényképeztem geostacionárius műholdalakat.
11'x11'-es látómezővel fényképeztem 60-90-120-240 másodperces expozíciós
időkkel az 50cm-es RC-vel a Hegyháti Csillagvizsgálóból. Mivel a
fényképeken nem szerettem volna műholadakat látni, ezért rendszerint
kihagytam a képek összeintegrelásánál a "hibás" felvételeket. A
geostacionárius műholdak nagy részére (ha nem az összesre) érvényes
érdekességet is bemutattak a felvételek, méghozzá a stabilizáló pörgés
által okozoptt fényességváltozást és formaváltozást is lehetett látni.
Sajnos képet nem tudok ide becsatolni, mivel fits formátumúak és nem
jelöltem meg és nem neveztem át őket őket annak idején.

Üdv,
Norbi