[VCSE-LevLista] ballon emberrel, ma már történelem

Csizmadia Ákos akos at math.bme.hu
2012. Jan. 3., K, 13:26:10 CET

Kedves Listatagok!

Szilveszter előtt egy beszélgetésen szóba került a ballonprojekt, akkor
említettem, hogy hogy a '30-as években ballonokkal az ember már a
világűrt ostromolta; 1935-ben az Explorer II. O.A. Anderson vezetésével
22 066 méterig jutott (és vissza is tértek). Mivel akkor elhangzot,t
hogy ez többeknek is érdekes lehet, rákerestem a dologra. Sajnos magyar
nyelven - on-line - nem sokat találtam erről, egyéb nyelven talán az
alábbi wikipedia bejegyzés foglalja össze tömören ezt az érdekes korszakot:

http://en.wikipedia.org/wiki/Stratobowl

Figyelemre méltó, hogy a szovjet-amerikai űrverseny, szolidabb formában,
de már ekkor is létezett.

Üdvözlettel: