[VCSE-LevLista] észlelőhétvége előtti motiváció

Gábor Preczlik preczlikg at gmail.com
2013. Okt. 31., Cs, 13:54:02 CET

sziasztok!

Ma hajnalban a vcse 25 cm-es távcsövével lőttem a mellékelt képet.

szóval ez a Hold nyugati része, nem forgatom "rendes" irányba mert így
részletesebb képet mutat a "lapos alakú" monitorokon. :-) (bocsánat...)

jobb alsó sarokba a Siralis "iker" kráterei láthatók (42  km) HOLDATLASZ 39
RÜKL magyar, illetve a belőle kiinduló mély árokrendszer.

A kép a vcse távcsővel, Horváth Tibor hegyhátsál, zöld szűrőjével és a dmk
webkamerámmal készült. (DMK 41AU02.AS fekete-fehér kamera (USB))

A Mare orientale egy része  is látszik, (a Hold túloldaláról) illetve az
Eischstadt kráter is.

Ködös idő volt, még nem annyira hogy értékelhetetlenné tegye az észlelést,
elsősorban Jupitert fotóztam, de az elfogyó és idöközben horizont fölé jutó
Holdon megesett a szívem, így utólag nem is olyan nagy baj. Érdekes volt
hogy a Zala völgyi szokásos  "alulról felfelé jövő köd " helyett a magasabb
régiókat szállta meg a köd, ami az Alpokban természetes gondolom , de
nálunk talán annyira nem...

801 kép 1715-ből válogatva, avi stack 2-vel, photoshoppal, xnview-vel
feldolgozva

2x barlow, 14 fr/sec
Dr. Preczlik Gábor