[VCSE-LevLista] -6 mg-s tűzgömb

TűzgömbLány* tuzgomb at gmail.com
2014. Aug. 13., Sze, 13:54:24 CEST

Sziasztok!
Az előző derült esték ellenére errefelé sötétedéstől esett az eső(!!!)..
Volt, aki délebbre indult a kecsegtető derült felé, de a felhőmozgást
szemlélve nem sok jót sejtetett... A hajnalt tervezgettem az utolsó
pillanatig eléggé elkeseredve (Szilárdnak köszönöm ismét a
"lelkipásztorkodást") aztán lesz ami lesz, éjfél előtt nekivágtam én is
csillagokat keresni. Meglepő módon Miskolc legmagasabb pontját elérve Észak
felé megláttam a csillagokat, városi fényszenny, fátyolfelhők ide vagy oda,
azonnal megálltam és észlelni kezdtem. 2 percre rá rögtön jött az est
legfényesebb, -4mg-s példánya, majd szép sorban a többiek. Bár a tavalyi
maximum se volt olyan erős a tavalyelőttihez képest, de szerintem ez most a
tavalyitól is picit gyengébb volt.. de volt jópár minuszos és legalább
színesek :) 2-ig tűrhető volt az ég fél 4-ig pedig már csak felhőlyukakban
láttam egy-egy színes felvillanást. 2-őt még így is sikerült fotón
megörökíteni, de korántsem olyan élvezhetőek a felhőkön keresztül...
22:03UT -4mg PER (végén fényeset villanó, fehéres-kékes Tg.)
22:11UT -2mg PER zenitben
22:15UT 1mg PER (radiánsközeli)
23:00UT 0mg PER (zenit)
23:17UT -3mg PER (szép zöld, hosszú Északon)
23:21UT 1mg PER (rövidke É)
23:24UT -2mg PER (radiánsközeli)
23:40UT -1mg PER (fényes nyommal)
01:03UT -3mg PER (felhők között)
01:03UT 1mg PER (sárga, egyidőben előzővel)
01:06UT 0mg SPO (rövidke)
01:31UT -3mg PER (szép kékes-zöld, fényes, végén villanás)
Akinek ma is lesz ege (a korábbi tapasztalatok szerint) mindenképp érdemes
lesz még figyelni, nem kevés Tűzgömböt fotózunk az utóestén máskor is, és
nem csak hajnalban, hanem többször sötétedés után!
Akinek vannak még észlelései, kíváncsian várjuk!! :)
Sok sikert és derült eget!
Zsófi (TGL)

Tűzgömbök Világa <http://tuzgomb.blogspot.hu/>