[VCSE-LevLista] Nap-Nap után - 2014.01.16.

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2014. Jan. 16., Cs, 14:57:51 CET

Sziasztok !

Szerintem mai nap ez lesz az utolsó "Nap rajza" kép.

http://univerzumkepekben.hu/sun-20140116-bognar-tamas/

Ezt a rajzot amikor összenéztem a SOHO elvileg aktuális képével, ismét
tudomásul kellett vennem, hogy kis hazánkból másképpen látszik a NAP
mint a NASA szerint.
Ez jó, mert azt jelenti, hogy aktív és gyorsan változó napunk felszíne.

A korong két szélén lévő foltokat igen látványos fáklyamező veszi
körül. De nem csak a fáklyák jelenléte teszi izgalmassá, hanem itt a
felszín is kontrasztosabbnak látszik. Amikor megpróbáltam a fáklya és a
felszín látványát visszaadni a vázlat majdnem egy H-alfa vázlatra
kezdett emlékeztetni.
Izgalmas... Új év , új látnivalók és új megjelenés a Napon ??

bognart at univerzumkepekben.hu