[VCSE-LevLista] Hold és Nap és meteorok :)

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2014. Júl. 2., Sze, 21:58:29 CEST

Szia(sztok) !

Gratulálok a képekhez. Nekem már csak a lenyugvó Naphoz volt szerencsém
,a szomszéd forró palatetője felett. Ez is több a semminél. :)

Gyönyörű volt, de 120x nagyítás fölé a forró tető miatt hullámzó levegő
miatt nem lehetett menni.

60-100x nagyításban gyönyörű, éles részletek. Első pillanatban a foltok
finom részletei látszottak. A szürke, "érdes felszínű" penumbra. Utána a
fénylő fáklyamezők tűntek fel. A Nap szemlélése közben, ahogy az
elfordított látás is "bekapcsolt" a foltok körüli felszín fénylő és
"rücskösen foltosnak látszott" Kelet - nyugati irányban  az egész
felszínen áthúzódott egy szakadozott, szétesőben lévő "Y" -hoz hasonlító
fényes és strukturáltabb granulációt mutató felszín. Kevésbé volt
fényes, mint a foltok körüli fénylő mezők. Mégis feltűnő volt, mert a
fényes felületen látható sötétebb, granulációhoz hasonló szerkezet tette
feltűnővé.
Ez kb úgy lehetett megpillantani, mint az M42 karjait, csomóit. Kell
egy kis idő, elfordított nézés, és egy picit mintha 3D-s képet néznék.
Picit a felszínt nem fókuszálva, hanem foltszerűen kellett nézni.

Zsófi fotóján ennek a teljes felszínen áthúzódó fényesebb felszíni
formációnak dominánsabb darabkáit megtaláltam. Nem túl feltűnően, de
határozottan ott van a perem környéki részeken. Ennek örülök, mert akkor
tényleg ott volt. :)

Mit illik tudni erről a fotóról? Egy kép ? Mennyi benne a digitális
utómunka ?  Vizuálisan nézted? A szűrőd engedi a vizuális észlelést?

Vizuálisan esetleg valakinek voltak hasonló "látomásai" ? :)

A felszerelés:
120/1000 Newton, alubevonat nélküli főtükör, segédtükör helyén egy
prizma, az okulár elött egy 5 DIN-es gázhegesztő szűrő üveg (zöld - ez
egy sötétített munkavédelmi szemüvegnek felel meg fénycsökkentésben - a
hegesztő gázláng lángmagja kényelmesen és kellemesen nézhető benne) +
Castell OIII szűrő.
Igen kellemes a lilás árnyalatú OIII és a zöld pajzsüveg eredő színe.
Öröm nézni, kellemes, és többet mutat, mint bármelyik szűrővel
önmagában.

Ha jól nézegettem, akkor ez az eredő  Solar Coontinum szűrő
tartományában dolgozik, nagyobb sávszélességben (OIII + átlóg a
Coontinum által szűrt tartományban + Halfa körüli hullámhosszon ismét
átenged ez a fajta OII szűrő) Eddigiek alapján ez így egy Napészlelő
kánaán. :) . Teljesen új , sokkal többet mutató Napot fedeztem fel ezzel
az összeállítással.

Most meg fognak kövezni a márka és bolt megszállottak. De bátran
javasolom ezt a fajta felszerelést Nap észlelésre. Igen
költséghatékony.. :)

Még..... majd egyszer..... azt kellene kitapasztalnom, hogy max 10nm
sávélességű szűrő hogyan dolgozna.

Sziasztok !

Tamás

--